Hvis du ønsker at øge dit salg på sociale medier, er denne artikel noget for dig. Der er mange forskellige strategier, der kan hjælpe dig med at få mere salg ved hjælp af sociale medier.

En strategi kan f.eks. være at bruge hashtags i dine indlæg, så de vises i søgemaskineresultaterne for disse hashtags. En anden strategi kunne være at poste billeder af produkter med links tilbage til dit websted, hvor folk kan købe dem. Vi vil gennemgå 7 forskellige strategier, der vil hjælpe med at generere flere indtægter til din virksomhed!

#1 Reklamer direkte

Får du nye varer hjem, så er de sociale medier en gratis reklamesøjle. Post billeder af produkter med et kort link til dit websted, hvor folk kan købe dem.

#2) Lav konkurrencer

Gennemfør giveaways eller konkurrencer på Facebook. Alle kan lide at deltage i en konkurrence, i håb om at vinde. At du laver en konkurrence, som én deltager i, så er der risiko for, at vedkommende venner ser det, og også deltager. Det breder sig ofte, som ringe i vandet, og det er en god måde, at få flere salg på.

#3) Være menneskelig over for dine følgere

Det er en god ting, at besvare kommentarer, og at opmuntre til engagement ved at stille spørgsmål. Det vil give en VIP følelse, hos den enkelte kunde, at vide, at der rent faktisk er et menneske bag.

#4) Lav en gruppe til dine kunder

Du kan også oprette en Facebook-gruppe, så dine fans kan komme i kontakt med hinanden. Det vil få dem til at engagere sig mere, og de vil sandsynligvis dele det indhold, du lægger op der, hvilket kan føre til yderligere salg.

#5) Giv lyntilbud

Der er ingen tvivl om, at den nemmeste måde at få salg på, er lave priser. Det kan gøre i form af tilbud, som kun dine følgere kan se, så de netop føler, at de får noget, ved at følge dig og handle hos dig. Dette kan gøres på sociale medier, så det er en god måde at få flere konverteringer på

#6) Køb annonceplads

Der er rigtig mange kunder, som kunne være interesseret i netop dine vare, som er uvidende overfor at din eksistens. Ved at man køber annonceplads på Facebook eller Instagram, gør, at du netop kan få dine annoncer ud til din målgruppe, uanset køn og alder. Og da du kun betaler for de annoncer, der bliver klikket på, er der ingen skade ved at prøve!

#7) Interager og kommenter hos andre brugere

Ved at du kommenterer på andres annoncer, er også en indirekte reklame. Nogle læser faktiske kommentarer, og de vil altså blive nysgerrige på, hvorfor du kommentere. Det kan være, at du har kommenteret til et billede af en kendt, et kendt brand, et andet produkt eller ligende. Uanset hvad, så vil der altid være nogen, der ser det, og klikker sig ind. Og hvem ved?, måske det fører til et salg?

De sociale medier et gået hen og blevet et fantastisk redskab for virksomhedsejere i dag. Grunden til det, er, fordi alle har en eller anden form for social tilknytning, og så er det gratis for en virksomhed at have en profil.